vit_r (vit_r) wrote in ru_ucdesign,
vit_r
vit_r
ru_ucdesign

Посмотрел записи с тестов

Как всегда, на специалистов нет ни денег ни времени. Потому тесты с пользователями ведут все, кто попало (ну и я тоже приобщился)
Вот результаты моего анализа записей как напоминалка для тех, кто ведёт тестирование

(Исправленная версия. Спасибо orie)
1. Не снимай всякую фигню! Потом нужное не найти.
(Do not record video the whole time! Divide by recording: One shot per one task. Name shots and notice time.)
2. Отсутствие чётких заданий ведёт к потере времени.
(Define questions the test must answer. Give simple and clear tasks. ("Browse and understand" is a acceptable task. "Let's go" is not a task.)
3. Control own body language.
4. Пользователь не машинистка. Чем короче вводимые данные, тем лучше.
( Make dummy data which user must enter as short as reasonable.)
5. Separate technical activities and testing: one person speaks with user, second person prepares the next task.
6. Make defined plan. Do not ask about breaks. Notify without questions.
7. Do not hurry! Most users are slow.
8. Avoid creative tasks. The tests must be clear and simple. We test software and not the user's IQ.
9. Do not ask for reasons that may be dummy or personal.

Чего из необходимого упущено?
Тесты специально короткие и с ясной целью, чтоб анализировать могли быстро и без особых специальных знаний.
(Задача найти основные дыры и опробывать новый вариант, а не описать все ошибки максимально подробно)

У кого какие идеи/замечания/предложения?
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 14 comments